vroeg opstaan

Deel via Facebook

Deel via Twitter

Verstuur dit artikel

Delen:

Vroeg opstaan? Een eitje met deze tips!

Drrriiiiiiing. Ugh, dat vreselijke geluid van je wekker dat je uit je dromen sleurt. Je bent veel te groggy om op te staan en drukt op snooze. Twintig minuten later strompel je je bed uit. Nu heb je natuurlijk te weinig tijd. Je trekt snel je kleren aan en propt op weg naar werk of school nog snel wat eten in je mond. Herkenbaar? Enkele tips voor de nachtvogels onder ons!

’s Avonds

Een aangename morgen, dat begint met een goede avondroutine. Het is belangrijk dat je een aantal uren voor het slapengaan stopt met werken of studeren, en ook alle schermen uitschakelt (ook die van je smartphone!). Die kunnen namelijk de productie van het slaaphormoon melatonine onderdrukken. Daarna begin je aan de voorbereiding van de volgende dag: maak je lunch klaar indien nodig, maak een to-do lijstje, leg je kleren klaar en zet je wekker. Daarnaast kan ’s avonds douchen ook een goed idee zijn, want dat ontspant en dan hoef je in de ochtend niet meer te douchen… Ga dus fris en ontspannen slapen!

 

De ochtend zelf

Ideetje voor wie te snel op snooze drukt: leg je gsm aan de andere kant van de kamer. Dan moét je je bed wel uit. Een ander goed idee is om onmiddellijk als je wakker wordt wat oppeppende muziek op te zetten. Je kan ook een glas of flesje water naast je bed zetten en dat bij het wakker worden opdrinken. Er bestaan vele trucjes om de ochtend (en de wekker) te overleven…

Vroeg opstaan?
Er bestaan vele trucjes om de ochtend (en de wekker) te overleven…

Eten, drinken na het opstaan

Drink koffie als dat helpt. Neem de tijd om wat water te drinken en eet iets kleins als je honger hebt. Een goede keuze als ochtendsnack is een eitje of wat yoghurt. Wanneer je ’s avonds niet hebt gedoucht, kan je nu een douche nemen, die je ook meteen een wakker gevoel zal geven.

Het belang van routine

Wanneer je jezelf elke dag op je afgesproken tijdstip uit bed hebt gekregen, ben je vast erg trots en wil je jezelf tijdens het weekend belonen door heerlijk uit te slapen. Niet doen! Je lichaam houdt namelijk van routine. Wanneer je tijdens het weekend langer blijft liggen, wordt het tijdens de week dubbel zo moeilijk om uit je bed te raken. Regelmaat is de boodschap! Als je deze tips op regelmatige basis toepast, zijn je ochtenden gegarandeerd rustiger en meer gefocust. Je begint op tijd te werken of studeren, hebt al iets gegeten en je bent helemaal klaar om aan de dag te beginnen. Een aangename ochtend beïnvloedt je hele dag!

Wanneer je jezelf elke dag op je afgesproken tijdstip uit bed hebt gekregen, ben je vast erg trots en wil je jezelf tijdens het weekend belonen door heerlijk uit te slapen.

Tweez® je mening (0 reacties)

Geef je mening over dit artikel

0

Positweez

0

Negatweez

Mis geen Tweez®-nieuws!

Om je beter van dienst te zijn, maakt deze website gebruik van cookies. Bij het gebruik van deze website, alsook bij het wegklikken van deze melding ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie vind je in onze Privacy policy.

X
OK