Deel via Facebook

Deel via Twitter

Verstuur dit artikel

Delen:

Perfecte snacks voor het slapengaan

Word jij ’s avonds laat ook telkens overvallen door een licht hongerig gevoel waardoor jij al snel in de snoepkast duikt en je dat vijf minuten later al beklaagt? Dan is hier de redding: er bestaan gezonde snacks die je eetlust wegnemen en bovendien slaapverwekkend werken waardoor jij helemaal verzekerd bent van een goede nachtrust. Voeg deze gezonde slaapverwekkende snacks toe aan je volgende boodschappenlijstje!

 
Word jij ’s avonds laat ook telkens overvallen door een licht hongerig gevoel waardoor jij al snel in de snoepkast duikt en je dat vijf minuten later al beklaagt?

Say cheese…

Door de eiwitten en de vetten die kaas bevat, voel jij je meteen verzadigd nadat je een plakje kaas hebt verorberd. En jawel, kaas zorgt er ook voor dat jij je slaperig gaat voelen. Dat komt door het stofje aminozuur-tryptofaan. Kaas eten voor jouw favoriete film of tv-serie, is dus de boodschap!

 
Door de eiwitten en de vetten die kaas bevat, voel jij je meteen verzadigd nadat je een plakje kaas hebt verorberd.
Foto: Pinterest

Griekse yoghurt

Yoghurt wordt in veel ziekenhuizen als slaapmutsje aangeboden, en dat is niet zonder reden. Eerst en vooral kalmeert yoghurt je maag waardoor jij niet snel wakker zal worden van een moeilijke spijsvertering of een hongergevoel. Het tryptofaan-stofje dat je ook in kaas vindt, bevindt zich ook in yoghurt. Met hetzelfde resultaat: yep, je wordt er slaperig van. Heb jij jonge kinderen in huis die moeilijk in bed te krijgen zijn of maar moeizaam in slaap vallen? Geef hen dan voor het slapengaan nog een potje yoghurt. Hello sleep!

 
Yoghurt wordt in veel ziekenhuizen als slaapmutsje aangeboden, en dat is niet zonder reden.
Foto: Mind Your Feed

Appels met pindakaas

Ze zijn gezond, bevatten weinig calorieën en hebben ook nog eens een reinigende werking op je luchtwegen en darmen: appels behoren niet voor niets tot de bekendste fruitsoorten. An apple a day keeps the doctor away is een gezegde dat vrijwel iedereen kent. Ben jij niet voldaan door het eten van een appel? Smeer er dan wat pindakaas op: de proteïnen in pindakaas geven je een heerlijk verzadigd gevoel zonder dat je je opgeblazen voelt.

 
Ze zijn gezond, bevatten weinig calorieën en hebben ook nog eens een reinigende werking op je luchtwegen en darmen: appels behoren niet voor niets tot de bekendste fruitsoorten.
Foto: Allez Gourmet

Chocoladepudding

Nog een ideale late night snack? Chocoladepudding. Het is lekker, ligt niet zwaar op de maag en één portie chocoladepudding bevat gemiddeld slechts negentig calorieën. Nog een voordeel: van chocolade ga je je gelukkig voelen. Iedereen wil toch met een blij gevoel zijn ogen sluiten, nietwaar?

 
Nog een voordeel: van chocolade ga je je gelukkig voelen.
Foto: Njam!

Bananas, bananas!

Bananen bevatten ook weer dat slaapverwekkend stofje tryptofaan waardoor jij je slaperig gaat voelen. Wie dus een rusteloze en hongerige avond heeft, grijpt dus het best naar die bananen in de fruitschaal. Ze hebben een kalmerende werking en zitten vol vitaminen en verzadigende vezels waardoor jouw hongergevoel al snel wordt gestild. Have a good night!

 
Bananen bevatten ook weer dat slaapverwekkend stofje tryptofaan waardoor jij je slaperig gaat voelen.
Foto: Pinterest

Tweez® je mening (0 reacties)

Geef je mening over dit artikel

0

Positweez

0

Negatweez

Mis geen Tweez®-nieuws!

Om je beter van dienst te zijn, maakt deze website gebruik van cookies. Bij het gebruik van deze website, alsook bij het wegklikken van deze melding ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie vind je in onze Privacy policy.

X
OK