gezond snacken gezond eten smoothie ijsje

Deel via Facebook

Deel via Twitter

Verstuur dit artikel

Delen:

Lekker en gezond snacken

Uitgehongerd thuiskomen van school of werk, naar de kast lopen en even later met een zak chips of een reep chocolade op de bank zitten. Wie heeft er zich nog niet schuldig aan gemaakt? En dat terwijl gezond eten helemaal niet smaakloos of saai hoeft te zijn! De receptjes die wij voor jullie uitkozen zijn makkelijk, lekker en ook gezond. Die chips mag vanaf nu in de kast blijven staan… Healthy eating, here I come!

Fris en fruitig

Wie zin heeft in iets zoets moet deze appel met pindakaas en yoghurt eens proberen. De dip bevat slechts drie ingrediënten: (Griekse) yoghurt, pindakaas en honing. Appel snijden en zorgeloos smullen!

 

Gezonde ijsjes?!

Geen smoothie maar een verfrissend ijsje nodig op een warme zomerdag? Laat die Ben&Jerry’s maar in de ijskast liggen, want een bakje ijs hoeft helemaal geen 21 klontjes suiker te bevatten (ja, echt!). Neem een bevroren banaan, mix ze en je krijgt een romige structuur die verdacht veel op the real deal lijkt! Voeg zwarte chocoladechips, kokossnippers of andere toppings naar keuze toe.

Geen smoothie maar een verfrissend ijsje nodig op een warme zomerdag?
Van de ‘green smoothie’-rage heb je waarschijnlijk ook al gehoord.

Groene drankjes

Van de ‘green smoothie’-rage heb je waarschijnlijk ook al gehoord. Een gewone smoothie, maar dan groen vanwege de groenten - die je soms niet proeft door de zoete smaak van het fruit. Celebrities als Miranda Kerr en Scarlett Johansson misten de boot niet. En terecht! Groene smoothies zijn snel te maken en voorzien je van je dagelijkse portie vitaminen en energie. Toch bang van een smoothie die naar spinazie smaakt? Gebruik dan eerst meer fruit dan groenten, en verhoog langzaam de dosis groenten al naargelang de smaak. Een smoothie voor beginners maak je met mango, ananas, banaan, water en spinazie. De spinaziesmaak verbergt zich achter het zoete fruit. Handig, lekker en gezond!

Voor liefhebbers van hartig

Meer zin in iets hartigs? Maak dan deze cracker met tomaat en fetakaas klaar. Kruid naar keuze - basilicum en oregano passen goed bij dit recept.

 

Alles met mate

Zo, hopelijk hebben we jullie kunnen tonen dat gezond eten ook lekker kan zijn! Als je trouwens toch zin hebt in chocolade of chips, eet ze dan vooral. Als je jezelf teveel ontzegt, krijg je er alleen nog meer zin in - probeer er gewoon niet te veel van te eten!

Hopelijk hebben we jullie kunnen tonen dat gezond eten ook lekker kan zijn!

Tweez® je mening (0 reacties)

Geef je mening over dit artikel

0

Positweez

0

Negatweez

Mis geen Tweez®-nieuws!

Om je beter van dienst te zijn, maakt deze website gebruik van cookies. Bij het gebruik van deze website, alsook bij het wegklikken van deze melding ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie vind je in onze Privacy policy.

X
OK