hakken hoge hakken lopen op hakken schoenen

Deel via Facebook

Deel via Twitter

Verstuur dit artikel

Delen:

Zo leer je lopen op hoge hakken

Ahhh hoge hakken… Het perfecte onderwerp voor een rasechte haat-liefdeverhouding. Je lijkt er vrouwelijker mee, je figuur krijgt een boost, je benen lijken eindeloos lang, maar waarom moeten ze toch zo moeilijk zijn om mee te stappen?! Toegegeven: wanneer je voor het eerst hoge hakken aantrekt, zal je je heel ongemakkelijk voelen. Bij elke stap die je zet zal je vrezen voor je leven, of toch op z’n minst voor de grond die plotseling dichterbij komt. Maar ook toegegeven: eens je dat hoge hakken-loopje onder de knie hebt, is er echt niets meer aan. Lees dus zeker onze tips en word een echte pro!

Ahhh hoge hakken…

1. Wie het schoentje past…

Goed begonnen is half gewonnen. Ga daarom eerst op zoek naar een paar hakken dat écht goed zit. Koop de schoenen niet te klein (dan zal je al gauw geteisterd worden door blaren), maar ook zeker niet te groot. Je voet zal dan immers naar voren schuiven, waardoor de schoen uitsloft en het wandelen nog veel moeilijker (en zeker niet eleganter) wordt. Wees niet bang om de verkoper of verkoopster in de schoenenwinkel om raad te vragen tijdens je zoektocht, zij kunnen je zeker helpen.

2. Stilstaan is ook vooruitgaan

Wanneer je de perfecte schoenen gevonden hebt, begin er dan niet meteen halve marathons mee te lopen. Oefen daarentegen eerst op het stilstaan met je hoge hakken aan. Op die manier zal je meteen voelen dat je een andere lichaamshouding moet aannemen. Je staat immers op je tenen, waardoor je evenwicht verschuift. Kijk zeker ook eens in de spiegel. Let erop dat je mooi recht staat, met je schouders naar achteren en je borst vooruit. En heel belangrijk: niet naar de grond kijken, maar wel recht vooruit!

 

3. De eerste stapjes

Begint het je al aardig te lukken om gewoon stil te staan op je hakken? Alright, dan gaan we over naar het echte werk! Best oefen je eerst in een veilige omgeving, zoals bij je thuis, zonder pottenkijkers in de buurt. Een belangrijke tip is om steeds je hiel eerst neer te zetten, en zo verder te “rollen” naar je tenen. Loop zeker niet op je tippen; dit doe je met platte schoenen immers ook niet. Blijf tijdens het wandelen ook aandacht besteden aan je houding!

Begint het je al aardig te lukken om gewoon stil te staan op je hakken?
Oefen daarentegen eerst op het stilstaan met je hoge hakken aan.

4. Voeg een beetje schwung toe

Super elegant lopen zonder te struikelen, hoe doen die catwalkmodellen dat toch?! Wanneer je goed kijkt, zie je dat zij vaak de ene voet voor de andere kruisen. Je kan bijna een denkbeeldige lijn trekken waar ze over lopen. Probeer dit ook zelf eens te doen; het zal wat oefening kosten, maar je zal merken dat je loopje er heel wat eleganter uitziet. Zorg ervoor dat je tenen altijd mooi naar voor wijzen voor een extra sexy resultaat. Enneuh, laat die heupen maar zwaaien!

5. Oefening baart kunst

Inderdaad, net zoals alle nieuwe dingen die je leert, zal je ook met hoge hakken een tijdje moeten oefenen. Hoewel dit in het begin geen aanlokkelijke gedachte is, moet je toch proberen om de hakken zo vaak mogelijk uit de kast te halen. Begin met een etentje (dan kan je toch het grootste deel van de avond neerzitten) en bouw dit geleidelijk aan op. Door je hakken in het begin regelmatig te dragen zal je ze bovendien ook goed inlopen. Zo past de schoen zich perfect aan aan je voet én slijt de zool al wat af, waardoor hij ruwer wordt en je minder snel zal uitglijden. Voor je het weet loop je even makkelijk rond op stiletto’s van 15cm als op je platte schoenen!

Tweez® je mening (0 reacties)

Geef je mening over dit artikel

3

Positweez

0

Negatweez

Mis geen Tweez®-nieuws!

Om je beter van dienst te zijn, maakt deze website gebruik van cookies. Bij het gebruik van deze website, alsook bij het wegklikken van deze melding ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie vind je in onze Privacy policy.

X
OK